Kunena 6.3.0 released

The Kunena team has announce the arrival of Kunena 6.3.0 [K 6.3.0] in stable which is now available for download as a native Joomla extension for J! 4.4.x/5.0.x/5.1.x. This version addresses most of the issues that were discovered in K 6.2 and issues discovered during the last development stages of K 6.3

Question problemen met RSS feeds

More
10 years 1 month ago #1 by HanKortekaas
Ik heb een posting www.kunena.org/forum/k-3-0-general-quest...0-5-rss-feeds#154687 gedaan maar krijg geen echt antwoord op mijn probleem. Ik heb een nieuw forum opgericht met een aantal moderatoren.
Zij, en niet alleen ik, melden en ervaren dat het voorkomt dat een oude RSS feed die ze al een paar dagen hebben ontvangen overnieuw krijgen. Voor zover het mogelijk was heb ik dat onderzocht en ik dacht dat het lag aan een modificatie van het onderwerp.
Onlangs heb ik de titels van de rangen gewijzigd en wat blijkt? Er komen oudere RSS feeds weer binnen alsof het nieuwe zijn.

Ik vind het jammer dat mijn melding niet serieus wordt genomen. Ik heb antwoord gehad dat dit niet mogelijk is omdat ieder bericht een eigen ID heeft. Dat mag dan wel zo zijn maar hoe kan het dan komen dat ik oudere berichten, die ik al via de RSS feed binnen heb gekregen, nogmaals ontvangen wordt?

Als je op RSS feeds geabonneerd bent kun je makkelijk nagaan aan de lijst bij nieuwe feeds dat sommige op datum gesorteerd ongelezen staan.

De reden dat ik deze melding ook hier zet is dat ik een beroep doe op de Nederlandse Kunena developer.

Han

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #2 by 810
Replied by 810 on topic problemen met RSS feeds
beste han,
ik heb gekeken of ik het probleem kan achterhalen, maar dit was niet het geval.

Dus je kreeg de dubbele meldingen wanneer je de ranks ging veranderen van naam?

gr jelle

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #3 by HanKortekaas
Beste Jelle, blij met je reactie.
De test die je net hebt gedaan heb ik niet geopend. Aan het plaatje

zie je dat niet alleen jouw berichten maar ook bij de onderste twee maal dezelfde berichten staan. Ik kon alleen maar constateren op ons forum dat dat (vermoedelijk) was bij berichten waarvan ik het onderwerp als moderator gewijzigd had en het ontstond ook nadat ik de titels van de rangen gewijzigd had.

Han
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #4 by HanKortekaas
Jelle,
ik moet zo sluiten.
De hele simpele routine die ik hanteer is de RSS in één map te houden en alle berichten als gelezen te beschouwen. Daarna zie ik dat de nieuwe inlezen van de RSS feeds in de voorgaande dag zwart staan bij hetzelfde al gelezen bericht. Dat constateer ik niet alleen via Thunderbird maar medetesters hebben verschillende feedreaders en constateren hetzelfde.
Hoop je verder in de ochtend te horen.

Han
Last edit: 10 years 1 month ago by HanKortekaas. Reason: type

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #5 by 810
Replied by 810 on topic problemen met RSS feeds
mhhh ik gebruik de standaard rss reader in ie11. en daar werkt het normaal:




je kan ook de subscription feature gebruiken.
Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #6 by HanKortekaas
Jelle,
medetesters hebben IE11 en Feedreader 3.14 en melden net als ik onder Thunderbird dezelfde dubbelen. Gisteren meldde ik een dubbele aan je m.n. de Avatar assignment. De e-mail notificatie werkt goed maar omdat ik RSS feeds volg heb ik die niet aanstaan. RSS heeft nu eenmaal het voordeel dat je niet de site hoeft te bezoeken.

Heeft het met de Kunena instellingen te doen?
This message contains confidential information

Database collation check: The collation of your table fields are correct

Joomla! SEF: Enabled | Joomla! SEF rewrite: Enabled | FTP layer: Disabled |

This message contains confidential information
htaccess: Exists | PHP environment: Max execution time: 30 seconds | Max execution memory: 64M | Max file upload: 16M

Kunena menu details:

Warning: Spoiler!

Joomla default template details : atomic | author: Ron Severdia | version: 2.5.0 | creationdate: Unknown

Kunena default template details : Blue Eagle | author: Kunena Team | version: 3.0.5 | creationdate: 2014-03-09

Kunena version detailed: Kunena 3.0.5 | 2014-03-09 [ Invecchiato ]
| Kunena detailed configuration:

Warning: Spoiler!
| Kunena integration settings:
Warning: Spoiler!
| Joomla! detailed language files installed:
Warning: Spoiler!

Third-party components: None

Third-party SEF components: None

Plugins: None

Modules: None


Han
Last edit: 10 years 1 month ago by HanKortekaas.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #7 by HanKortekaas
Jelle,

ik kreeg vandaag het volgende bericht van een moderator van mijn forum en mogelijkerwijs klopt dat want ik constateer hetzelfde.

Han, Meije,

Ik had weer een dubbele RSS melding en ik begin een vermoeden te krijgen wanneer dit optreedt. Dat is het geval als een draadje niet meer op 1 pagina past en er een tweede pagina verschijnt. Het bericht dat dan bovenaan de tweede pagina staat (dat is het eerste bericht van het draadje) wordt (ten onrechte) opnieuw als nieuw bericht door RSS weergegeven. Dat heb ik nu al een paar keer gemerkt. Mogelijk is dat de verklaring.

Paul


Als dat zo is dan zit er een bugje in de pagina-afhandeling van de RSS

groet
Han

Han

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #8 by 810
Replied by 810 on topic problemen met RSS feeds
Han,

ik heb het op verschillende manieren geprobeerd om het probleem te vinden, maar nieuwe pagina's is ook niet het probleem.


Jelle

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago - 10 years 1 month ago #9 by HanKortekaas
Jelle,

ik heb Feedreader 3.14 nu geïnstalleerd naast gebruik van Thunderbird. Het plaatje van Feedreader geeft aan dat er vandaag twee keer een bericht is binnengekomen betreffende 'problem Kunena Joomla 3.2 enz.....' In Feedereader kun je zien om welk bericht het gaat èn de mogelijkheid om het bericht op een browserpagina te zien.
Als je nu het bericht leest dan zie je bij de een dat het gaat om de html www.kunena.org/forum/k-3-0-blue-eagle-te...mla-3-2-signs#154809 en bij de tweede bericht gaat het om de link www.kunena.org/forum/k-3-0-templates-arc...mla-3-2-signs#154809



Van beide berichten is de tekst van het bericht

9themestore, thank you very much, everything is OK now.
Really helpfull, thank a lot!!

maar de browserweergave van de pagina-antwoorden staat in het ene geval naar #1 en de andere naar #7 van het onderwerp.

Waarom is dat ??

groet
Han

Han
Attachments:
Last edit: 10 years 1 month ago by HanKortekaas. Reason: image file

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
10 years 1 month ago #10 by 810
Replied by 810 on topic problemen met RSS feeds
Ik krijg het volgende te zien:


Attachments:

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.566 seconds