Kunena 6.2.5 & module Kunena Latest 6.0.7 released

The Kunena team has announce the arrival of Kunena 6.2.5 [K 6.2.5] which is now available for download as a native Joomla extension for J! 4.3.x/4.4.x/5.0.x. This version addresses most of the issues that were discovered in K 6.1 / K 6.2 and issues discovered during the last development stages of K 6.2

Question "Følelsesikon"?

More
11 years 3 months ago #1 by Yxos
"Følelsesikon"? was created by Yxos
Det engelske Emoticon lader næsten ikke oversætte. det baserer sig på at Emotion ender på "ion" og at man ved blot at indsætte et c får et "kunstigt" ord som på engelsk er let at udtale og forstå.
Anderledes anstrengt bliver det når det oversættes til dansk for herved mistes det finurlige i ordet, og det bliver i stedet langt og usmart.

"Smiley" er heller ikke oversat så jeg er tilbøjelig til at mene at det også skal hedde "emoticon" på dansk...

/Yxos, Kunena Translator, da-DK.

Overvej at abonnere på kategorien www.kunena.org/forum/48-Danish

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #2 by LittleJohn
Replied by LittleJohn on topic "Følelsesikon"?
Enig. ligeledes en svær en.

Er et emotion ikke lig en smiley (for den generelle bruger)? I så fald kunne det blot hedde smiley.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #3 by Yxos
Replied by Yxos on topic "Følelsesikon"?
Nej, det er ikke det samme. I hvert fald ikke i følge denne: emoticons4u.com/glossary_emoticon-smiley.html

Og dog... I kunena bruges jo kun grafiske - og det bliver så i følge den sides definition - emoticons.

Derfor kan man sige, at Kunena faktisk misbruger begreberne ved, at benytte termen "smiley".

Eller man kan sige, at Kunena oversætter Smileys til Emoticons.

Og hvad betyder det for nærværende spørgsmål om vores oversættelse af "emoticon"?
Den må jeg lige tænke over...

/Yxos, Kunena Translator, da-DK.

Overvej at abonnere på kategorien www.kunena.org/forum/48-Danish

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #4 by LittleJohn
Replied by LittleJohn on topic "Følelsesikon"?
Uanset rigtigheden - hvor mange ser så reelt forskel på ordene 'emoticon' og 'smiley' i internet applikationer i dag?

Ikke sagt ordene og deres betydning ikke skal være korrekte (det er jo også derfor vi sidder her), men jeg må indrømme stadig at hælde til "smiley", da det er ordet de fleste vil forstå 'korrekt'. :)

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #5 by brianronnow
Replied by brianronnow on topic "Følelsesikon"?
Kan det ikke være en humør-ikon ?

Best regards
Brian Rønnow - www.nowweb.dk - www.cms-undervisning.dk

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 3 months ago #6 by Yxos
Replied by Yxos on topic "Følelsesikon"?

brianronnow wrote: Kan det ikke være en humør-ikon ?

Jo, det kunne det godt. Det lyder i hvert fald ti gange bedre end følelses-ikon.
Jeg tror jeg hælder mest til LitlleJohns forslag om blot at kalde det Smiley, da det er en ganske velkendt term for alle.
Jeg måtte slå forskellen på Emoticon og Smiley op, og jeg tror heller ikke der er ret mange andre, der umiddelbart kan forklare forskellen. Jeg tror de fleste vil kalde Emoticons for "Smileys" i daglig tale.

Måske der er flere som har en mening om det?

/Yxos, Kunena Translator, da-DK.

Overvej at abonnere på kategorien www.kunena.org/forum/48-Danish

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: YxosLittleJohn
Time to create page: 0.342 seconds