Kunena 6.2.6 released

The Kunena team has announce the arrival of Kunena 6.2.6 [K 6.2.6] which is now available for download as a native Joomla extension for J! 4.4.x/5.0.x. This version addresses most of the issues that were discovered in K 6.1 / K 6.2 and issues discovered during the last development stages of K 6.2

Question Een paar probleempjes

More
12 years 10 months ago #1 by poezenvrouwtje
Hallo, ik ben helemaal nieuw hier op dit forum omdat ik hulp zoek met het inrichten van mijn forumsite die nu nog niet zichtbaar online is.
Pfff..ik loop tegen wat probleempjes aan en dat is de tijd die krijg ik niet goed. Staat op Amsterdam en geeft toch een verkeerde weergave van mijn verjaardag en de tijd in Nederland. Hij loopt 2 uur achter en ik weet niet HOE en WAAR ik de PM die nu op 0:00 staat kan invoeren.

Dan heb ik nog een probleempje..hoe kan ik mijn onderwerpen die door al mijn geklungel en zelf uitproberen nu alleen nog in MIJN TOPICS staan naar het INDEXpagina krijgen en dan niet zoals nu verschuilt onder WELCOMMAT...alle aangemaakte onderwerpen komen nu onder WELCOMEMAT te staan kunnen die ook zelfstandig daar staan en hoe krijg ik dat voor elkaar?

Alvast bedankt en excuses als ik dit nu hier niet op de juiste plaats neer heb gezet!
Fijne avond
oh..ja en ik heb 1.6 heb ik ergens gezien!

Poezenvrouwtje van:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje en natuurlijk poes Knoetje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #2 by 810
Replied by 810 on topic Re: Een paar probleempjes
Hallo, welkom

1) Joomla kent geen zomertijden. dus je moet de server tijd veranderen. website-Algemene instellingen-server-Tijdzone

2) Dan staan je berichten in de verkeerde categorie. Dan moet je als moderator de berichten verhuizen naar de goede categorie.

gr 810

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #3 by poezenvrouwtje
Tja..maar HOE doe je dat want als ik wil verplaatsen heb ik alleen de mogelijkheid van of de WELCOMEMAT die er al in stond toen ik het forum kreeg. oeps en nu heb ik niet eens meer TABBLADEN bovenaan op het forum zie ik zojuist door al mijn eigen geprobeer...heb ik 't alleen maar erger gemaakt...
Ik geef t nu maar even op...misschien is het de vermoeidheid die mij parten speelt..ik kom er niet meer uit!

Bedankt voor je hulp

Poezenvrouwtje van:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje en natuurlijk poes Knoetje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #4 by poezenvrouwtje
zomertijden: heb ik gevonden door je duidelijke aanwijzingen maar die staat netjes op Amsterdam en toch geeft hij verkeerde datum van mijn verjaardag en loopt hij 2 uur achter op de klok.
Die had ik al ingesteld via de forum bij mijn account geloof ik dat het was maar daar kan ik niet de PM die nu 0:00 aangeeft instellen op 2:00 zodat hij de juiste dag van mijn verjaardag aangeeft en de juiste tijd want dat is precies het verschil van die 2 uur. Ik ben op 5 mei jarig en hij geeft bij mijn avator aan dat ik op 4 mei jarig ben.
Dus blijf ik nog met dit probleem zitten.

2) kan ik niet meer aanpassen want ik heb zo zitten klungelen dat ik nu al mijn tabbladen kwijt ben op mijn site...en eerlijk gezegd weet ik niet eens hoe ik dat voor elkaar heb gekregen.

pff..valt niet mee maar ik moet dat forum op poten krijgen...hoop niet dat ik al mijn fotootjes en teksten kwijt ben en alle onderwerpen die ik al had aangemaakt.

Poezenvrouwtje van:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje en natuurlijk poes Knoetje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #5 by poezenvrouwtje
Nog een hulpvraag,

ik zou mijn onderwerpen moeten kunnen verzetten van tabblad TOPICS naar INDEX pagina van het MAINFORUM maar nu is mijn vraag HOE doe ik dat..welke handeling moet ik daarvoor uitvoeren?
Kan dat ingelogd als moderator in het forum zelf of moet dit aan de ACHTERKANT als administrator?

Wat moet ik dan doen ...wil dat zo graag leren en zelf kom ik er niet uit.

overigens..mijn tabbladen heb ik weer erin gekregen ..vraag niet hoe...maar 't is gelukt vanmorgen.
Paar uurtjes gekost..maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

alvast bedankt voor wie mij wil helpen

Poezenvrouwtje van:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje en natuurlijk poes Knoetje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #6 by poezenvrouwtje
Hallo,

hier ben ik weer:
1) Wie kan mij vertellen hoe ik wat ONDERWERPPLAATJES (iconen) vanaf mijn eigen laptop kan downloaden naar de rij op het forum zodat ik het onderwerp dat ik heb aangemaakt een eigen plaatje kan geven?

1A) hoe groot mag dat plaatje zij van formaat 125x125 of is dat te groot?

wie kan mij de stappen aangeven en doe ik dat vanuit het FORUM zelf als moderator of moet dat aan BACKEND om het zo maar te zeggen.

zou fijn zijn als iemand mij info kan geven want ik heb mijn EIGEN plaatjes al uitgezocht en klaar staan moet misschien alleen formaat nog aanpassen!

bij voorbaat weer hartelijk dank!

Overigens 810 nog bedankt voor je reactie van gisteravond of zeg maar liever vanacht!

Poezenvrouwtje van:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje en natuurlijk poes Knoetje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #7 by 810

1) Wie kan mij vertellen hoe ik wat ONDERWERPPLAATJES (iconen) vanaf mijn eigen laptop kan downloaden naar de rij op het forum zodat ik het onderwerp dat ik heb aangemaakt een eigen plaatje kan geven?

1A) hoe groot mag dat plaatje zij van formaat 125x125 of is dat te groot?

Zie: docs.kunena.org/index.php/How_to_add_new_topics_icons
The following user(s) said Thank You: poezenvrouwtje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #8 by 810

poezenvrouwtje wrote: Nog een hulpvraag,

ik zou mijn onderwerpen moeten kunnen verzetten van tabblad TOPICS naar INDEX pagina van het MAINFORUM maar nu is mijn vraag HOE doe ik dat..welke handeling moet ik daarvoor uitvoeren?
Kan dat ingelogd als moderator in het forum zelf of moet dit aan de ACHTERKANT als administrator?

Wat moet ik dan doen ...wil dat zo graag leren en zelf kom ik er niet uit.

overigens..mijn tabbladen heb ik weer erin gekregen ..vraag niet hoe...maar 't is gelukt vanmorgen.
Paar uurtjes gekost..maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

alvast bedankt voor wie mij wil helpen


Ik snap niet goed wat je wilt, Want index is een overzicht van alle categorien, en recent topics zijn de laatste berichten.

Maar hier is meer info voor je: docs.kunena.org/index.php/Moderator%27s_tools

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #9 by poezenvrouwtje

810 wrote:

poezenvrouwtje wrote: Nog een hulpvraag,

ik zou mijn onderwerpen moeten kunnen verzetten van tabblad TOPICS naar INDEX pagina van het MAINFORUM maar nu is mijn vraag HOE doe ik dat..welke handeling moet ik daarvoor uitvoeren?
Kan dat ingelogd als moderator in het forum zelf of moet dit aan de ACHTERKANT als administrator?

Wat moet ik dan doen ...wil dat zo graag leren en zelf kom ik er niet uit.

overigens..mijn tabbladen heb ik weer erin gekregen ..vraag niet hoe...maar 't is gelukt vanmorgen.
Paar uurtjes gekost..maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.

alvast bedankt voor wie mij wil helpen


Ik snap niet goed wat je wilt, Want index is een overzicht van alle categorien, en recent topics zijn de laatste berichten.

Maar hier is meer info voor je: docs.kunena.org/index.php/Moderator%27s_tools


Oké ga proberen het uit te leggen.
Op het forum heb je eerst de INDEX tabblad / klik hierop en zie bovenaan staan MAINFORUM hieronder staan 2 onderwerpen of rubrieken (weet niet hoe je dat noemt) en deze stonden er al in en zijn genaamd WELCOMEMAT & SUGGESTIONBOX.
- wanneer ik een nieuw topic/onderwerp aanmaak via tabblad nieuw topic dan komt dit te staan en wordt weergegeven in het bestandje van WELCOMEMAT...en dat wil ik niet!
Ik wil graag ONDER WELCOMEMAT dat dit met de naam van het ONDERWERP dat ik heb aangemaakt daar gewoon zichtbaar komt te staan en niet dat ik het pas kan lezen als ik op WELCOMEMAT klik.

- Dus al mijn onderwerpen staan nu verscholen IN WELCOMEMAT en staan daar niet ZELFSTANDIG. Ik kan ze nu nog alleen terugvinden onder MIJN TOPIC tabblad maar daar hebben de bezoekers niets aan!

mijn forum staat nog niet zichtbaar online dat is het punt...weet niet hoe ik het nog beter kan uitleggen.
Als ik de onderwerpen die ik nu kan vinden onder MIJN TOPIC tabblad wil verzetten naar die MAINFORUMpagina ..hoe doe ik dat dan? Via de website als MODERATOR of moet ik dat aan de BACKEND doen.
Mijn webmaster is met korte vakantie en kan ik niets vragen, pas dinsdag weer en hij heeft ook niet zoveel verstand van FORUMs meer van het schrijven van deze programma's voor websites.

Dus moet het alleen uit zien te vogelen..maar durf niet zo goed meer vanalles uit te proberen want gisteren waren alle tabbladen verdwenen.

Toch bedankt dat je wilt proberen om het met mij op de rit te krijgen.

Poezenvrouwtje van:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje en natuurlijk poes Knoetje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
12 years 10 months ago #10 by poezenvrouwtje
1) Alles opgevolgd maar nu heb ik een pijltje staan bij het onderwerp en nog staat het niet als ZELFSTANDIG onderwerp op het MAINFORMpagina...het staat nog steeds onder WELCOMEMAT (zit in de categorie van de welcome-mat) , daar zie ik hem rechts vermeld staan maar niet net ZOALS WELCOMEMAT zelf...als HOOFREGEL.

ALLE onderwerpen die ik tot nu toe heb aangemaakt in NIEUW TOPIC staan onder elkaar maar ik wil dat ieder onderwerp afzonderlijk een HOOFDREGEL/hoofdrubriek wordt.

Tjonge wat moeilijk om dat uit te leggen zeg!(kunnen we niet SKYPEN ? (grapje!)
Maar wie kan mij nu helpen dit op te lossen?
Als WELCOME-MAT daar als hoofdregel staat met daaronder SUGGESTIONBOX dan moeten mijn onderwerpen daar toch ook als HOOFDRUBRIEK in kunnen staan denk ik dan.

Verder heb ik nu ook ineens twee tabbladen gecreëerd met dezelfde naam namelijk RECENTE TOPICS heeft zich door een actie van mij terwijl ik aan het VERPLAATSEN was verdubbeld (een CLOON zal ik maar zeggen)...(ja...ik weet dat ik geen computer-wonder ben maar kan wel heel mooie verhaaltjes schrijven..ieder zijn "ding" toch)
En hoe kan ik dit nu weer ongedaan maken en dan liefst zonder dat ik de al mijn onderwerpen weggooi?
Dit moet toch te leren zijn..zelfs ik wil hier goed in worden want het is mijn forum en ik wil het kunnen beheren...dus..

WIE DURFT DE UITDAGING AAN TE GAAN EN MIJ TE COACHEN zodat mijn forum met de poezenverhaaltjes definitief de lucht in kan? Meneer 810 wilt u het nog eens met mij proberen???

Poezenvrouwtje van:

Tiamo, Sheva, Pepé, Lieveke, Trigger, Spotje en natuurlijk poes Knoetje

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.399 seconds