Kunena 6.2.6 released

The Kunena team has announce the arrival of Kunena 6.2.6 [K 6.2.6] which is now available for download as a native Joomla extension for J! 4.4.x/5.0.x. This version addresses most of the issues that were discovered in K 6.1 / K 6.2 and issues discovered during the last development stages of K 6.2

Question Hoe verwijder ik alle posts van één gebruiker waarvan het profiel verwijderd is ?

More
11 years 10 months ago #1 by clada
Om een lang verhaal kort te maken, we hebben een zeer druk bezocht forum, enkele bezoekers van ons forum wilden dat hun profiel en posts verwijderd werden, de profielen zijn intussen verwijderd maar hoe kan je al de posts van deze gebruikers in één keer verwijderen, want alle 6700 enz posts manueel gaan verwijderen lijkt me veel werk... heeft iemand daar een tip of trick voor ? ik vind het niet...

Alvast bedankt

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago - 11 years 10 months ago #2 by John
Die verwijder je niet.....en wel hierom: een forum geeft een plek om te discussiëren, als je alle 6400 berichten gaat verwijderen heb je een hele hoop discussies waar gaten in de discussies zitten. Het is dan ook niet gebruikelijk dat je alle berichten van een gebruiker verwijderd als hij zich afmeld voor een website. Om discussies hierover te voorkomen zou ik dat ook opnemen in de algemene voorwaarden van de website.

Als je nu toestaat dat alle berichten worden gewist (wat wellicht mogelijk is via de database?) wie is dan de volgende die je gaat wissen? en wanneer houdt dat op? Bespaar jezelf tijd door je te richten op de mensen die wél met je verder willen en geen tijd te besteden aan degenen die niet verder willen.


Voorbeeldje uit mijn voorwaarden:

Uitschrijven
Indien u niet langer lid wilt zijn van deze site kunt u zich afmelden door een bericht te sturen aan de beheerder. Uw account wordt in dat geval geblokkeerd zodat u niet langer mail en nieuwsbrieven ontvangt en uw profielpagina niet langer zichtbaar is. Om de leesbaarheid van het forum en andere delen van de site te behouden worden uw berichten, foto's en video's niet verwijderd.

Last edit: 11 years 10 months ago by John.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #3 by clada
Er zijn voor deze personen zeer goede redenen om hun posts te laten verwijderen, het gebeurd ook op hun uitdrukkelijk verzoek... Maar als deze functie niet bestaat zal er geen andere oplossing zijn dan het manueel te doen vrees ik...

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago - 11 years 10 months ago #4 by 810
je kan alle berichten van 1 gebruiker wissen. als de profile nog bestaat.

1) ga naar een bericht van de persoon.
2) klik op moderate (modereer)
3) klik op de profile bij: vb Moderate this User: clada (33060) dan klik je op clada
4) klik op new ban (nieuwe schorsing)
5) vink Delete all posts (verwijder alle berichten) aan.
6) klik onderaan op new ban.

dan zijn alle berichten verwijderd van de person. ook is hij meteen geschorst.
Last edit: 11 years 10 months ago by 810.
The following user(s) said Thank You: clada

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago - 11 years 10 months ago #5 by John
Wacht even op andere reacties, wellicht dat er via de database wel verwijderd kan worden maar ik denk dat het een hele lastige klus wordt zonder dat je het forum helemaal vernield.

Om eerlijk te zijn......zij hebben goede redenen om het te vragen, waar is jouw reden om daar aan te voldoen? :dry: Nogmaals, als je nu deze gebruikers verwijderd kun je er donder op zeggen dat bij een volgende onenigheid je nogmaals een verzoek krijgt. Bespaar jezelf de moeite om tijd te steken in ex-leden.

edit: 810 heeft de oplossing :) blijft mijn bedenking of je het wel moet willen.
Last edit: 11 years 10 months ago by John.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #6 by clada
Thx, dat is bruikbaar naar de toekomst toe, helaas zijn de profielen van de betrokken personen reeds gewist... dus moet ik nog even verder zoeken naar een andere manier.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #7 by John
810 is het niet mogelijk om een nieuwe gebruiker aan te maken en zijn User ID te wijzigen naar het oude ID van de gewiste gebruiker?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #8 by clada
@ John, het is helaas geen interne onenigheid waarvoor de berichten dienen verwijderd te worden...
Ik wil ook niet het risico lopen om heel het forum te vernielen door in de databases te gaan rommelen, daarvoor heb ik er sowieso al te weinig kennis voor... dus als het niet simpel op te lossen is zal ik ervoor moeten opteren om de posts te laten voor wat ze zijn, of ze manueel te gaan zoeken en verwijderen.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 10 months ago #9 by 810
heb je een link voor me. naar 1 van zijn berichten. kan je ook een account voor me maken met global moderator instelling, of een admin account

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.390 seconds