Kunena 6.2.5 & module Kunena Latest 6.0.7 released

The Kunena team has announce the arrival of Kunena 6.2.5 [K 6.2.5] which is now available for download as a native Joomla extension for J! 4.3.x/4.4.x/5.0.x. This version addresses most of the issues that were discovered in K 6.1 / K 6.2 and issues discovered during the last development stages of K 6.2

Idea Vertaling Kunena 2.0

More
11 years 5 months ago #21 by John
Replied by John on topic Vertaling Kunena 2.0
Dit lijken me zinnige aanpassingen. Alleen de knop OK....Wellicht aanpassen naar Reactie toevoegen in plaats van OK. In sommige forum begin ik dan te twijfelen wat te doen. Iemand anders nog een ideeën daar over?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #22 by John
Replied by John on topic Vertaling Kunena 2.0
Niemand andere ideeën?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #23 by John
Replied by John on topic Vertaling Kunena 2.0
Gezien de overweldigende hoeveelheid reacties de aanpassingen doorgevoerd. Alleen Toevoegen/Ok/Reactie toevoegen twijfel ik nog over.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #24 by joggert
Replied by joggert on topic Vertaling Kunena 2.0
Even een reactie op de 'Submit' knop. Mijn voorstel is om dit te vertalen met 'OK'.

De huidige vertaling 'Toevoegen' is m.i. verwarrend. Ik heb mensen gezien die denken dat je hiermee een bijlage kunt toevoegen aan het bericht. Het suggereert ook dat je aanvult aan iets wat al bestaat, hetgeen niet het geval is bij nieuwe onderwerpen.

Vertalen naar 'Reactie toevoegen' is op zich duidelijker, maar volgens mij is dat dan ook zichtbaar bij het opstellen van een nieuw onderwerp. In dat geval is 'Reactie' weer verwarrend, omdat het een nieuw onderwerp betreft. 'Bericht toevoegen' is dan iets generieker, omdat een bericht zowel een nieuw onderwerp als een reactie kan zijn.

Als alternatief voor 'Toevoegen' zou je 'Plaatsen' kunnen gebruiken. Persoonlijk vind ik dit duidelijker. Dit suggereert alleen een beetje dat je bericht direct geplaatst wordt, terwijl Kunena ook de mogelijkheid ondersteund om bepaalde berichten eerst goed te laten keuren. Andere alternatieven als 'Indienen', 'Versturen', 'Uitvoeren' of 'Bewaren' dekken ook de lading net niet helemaal.

Mijn persoonlijke voorkeur is daarom het neutrale 'OK'. Dankzij Microsoft weet iedereen dat 'OK' de huidige bewerking uitvoert en het scherm sluit. Er wordt in het midden gelaten of een bericht geplaatst wordt of nog goedgekeurd moet worden. Het rijtje [OK] [Voorbeeld] [Annuleren] is in mijn optiek ook duidelijk.

Maar samen met onze vertalingenbeheerder John ben ik erg benieuwd hoe anderen hier over denken!
The following user(s) said Thank You: John

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago - 11 years 4 months ago #25 by 810
Replied by 810 on topic Vertaling Kunena 2.0
Vbulletin gebruikt: Antwoord verwerken - Voorbeeld van bericht

Ik zou ook voor die kiezen.


"Ok" is te open. Kan veel betekenen.
Last edit: 11 years 4 months ago by 810.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #26 by Sint-Joris
Replied by Sint-Joris on topic Vertaling Kunena 2.0

joggert wrote: Vertalen naar 'Reactie toevoegen' is op zich duidelijker, maar volgens mij is dat dan ook zichtbaar bij het opstellen van een nieuw onderwerp. In dat geval is 'Reactie' weer verwarrend, omdat het een nieuw onderwerp betreft. 'Bericht toevoegen' is dan iets generieker, omdat een bericht zowel een nieuw onderwerp als een reactie kan zijn.

Volledig akkoord met deze redenering!

Met louter 'Toevoegen' heb ik op mijn forum nochtans geen problemen ondervonden.
Tussen de mogelijkheid om bijlagen toe te voegen en de bewuste knoppen staat nog de mogelijkheid om je te abonneren. Lijkt me voldoende duidelijk dat de knop 'invoegen' niet gaat over het invoegen van bijlages.

1e keuze: 'Toevoegen'
2e keuze: 'Bericht toevoegen'

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 2 months ago #27 by Pinkeltje
Replied by Pinkeltje on topic Vertaling Kunena 2.0
Misschien gewoon "Opslaan"?

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
11 years 1 month ago #28 by neujensl
Replied by neujensl on topic Vertaling Kunena 2.0
"Bericht posten" of "bericht zenden" lijkt me ook een mogelijkheid wat zowel kan voor een nieuw als bestand topic .
Er is in kunena standaard ook geen onderscheid in een reactie op een bestaand onderwerp of het posten van een nieuw bericht voor deze knop ( steeds submit ) .

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.467 seconds